دولت 50 میلیارد دلار وام بسیار ارزان قیمت به مسكن مهر اختصاص داد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،' علی نیكزاد ' شامگاه شنبه دردیدار با 'جوآن كلوس' (Joan Clos) معاون دبیركل سازمان ملل و مدیراجرایی برنامه اسكان بشر ملل متحد در محل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: دولت مابه التفاوت سود بانكی را به بانك های عامل اعطا می كند .

وی افزود:سه دهك درآمدی در ایران با توان لازم قادرهستند ، تا واحدهای مسكونی مورد نیاز خود را تامین كنند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: دولت برای ساخت دو میلیون واحد مسكونی مهر در شهرها و رساندن تاسیسات زیر بنایی مورد نیاز آنها یك هزار و 500 میلیون دلار پرداخت كرده تا این اقدام امكان بهره برداری آسان را برای آنها فراهم سازد .

به گفته نیكزاد، ساخت واحدهای مسكونی مهر در شهرها توسط انبوه سازان صورت می گیرد و به ازای هر واحد 25 هزار دلار وام پیش بینی شده است .

جمهوری اسلامی ایران با هبیتات (اسكان بشر ملل متحد ) در اجرای سه پروژه تهیه نمای مسكن ایران ، نمای شهری ایران و قانون مالكیت زمین در اسلام - فقه شیعه همكاری دارد ، این پروژه ها با مشاركت كارشناسان ایرانی و هبیتات به اجرا درمی آید كه نتیجه آن در قالب مجلدی از طریق هبیتات در سطح جهانی منتشر خواهد شد تا عملكرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مذكور انعكاس جهانی یابد .

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینكه اكنون یكهزارو 142 شهر در ایران وجود دارد ، گفت : تعداد 9 شهر جمعیت بالای یك میلیون نفر را در خود جای داده اند كه برای آنها طرح مهر در قالب شهرهای جدید به مورد اجرا گذاشته شده و در بقیه در داخل بافت شهری این طرح پیاده شد .

وی افزود: طرح مهر اكنون در كشور ونزوئلا از سوی شركت های ایرانی در حال اجرا است و عراق و سوریه نیز علاقه مند به اجرای آن در كشورهای خود هستند .

وزیر راه وشهرسازی حمایت عملی هبیتات از برنامه مسكن در ایران را خواستار شد و گفت : ما درصدد هستیم كه در قالب هبیتات زندگی را برای مردم آسان سازیم ، زاغه نشینی و حاشیه نشینی برطرف شود و واحد های مسكونی فرسوده و بی دوام را نوسازی و بازسازی كنیم.

دفتر كاهش آثار بلایا از سوی اسكان بشر در تهران در جهت توسعه پایدار شهری در زمینه كاهش خطرپذیری بلایا فعالیت دارد و ایران به مدت پنج سال ،سالیانه 500 هزار دلار در اختیار این دفتر قرار می دهد.حوزه عملكرد آن منطقه آسیای میانه و قفقاز است .

معاون دبیركل سازمان ملل و مدیر اجرایی برنامه اسكان بشر ملل متحد كه روز ششم اسفند ماه جاری به تهران آمده به مدت سه روز میهمان جمهوری اسلامی ایران است.

اقتصام ** 1559**1601





:: برچسب‌ها: سفر , دریا , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: